-
Bankowość elektroniczna EBO
-
Bezpieczeństwo
Przed wpisaniem swojego identyfikatora i hasła zawsze sprawdź: - Czy adres strony internetowej rozpoczyna się od https
- Czy w prawym dolnym rogu okna przeglądarki (pasek statusu) lub obok paska adresowego znajduje się symbol zamkniętej kłódki; świadczy on o nawiązaniu szyfrowanego połączenia z bankiem;
- Czy po kliknięciu w kłódkę pojawia się informacja, że certyfikat został wystawiony dla BANKU i jest on ważny, sprawdź warunki poprawności certyfikatu
- Unikaj korzystania z nieznanych komputerów.
- Pamiętaj o zabezpieczeniach antywirusowych swojego komputera
- Wpisuj ręcznie adres https://ebo.bswachock.pl do paska adresowego przeglądarki
W przypadku wystąpienia błędów certyfikatu przerwij logowanie do systemu i zgłoś problem do Banku
Zalecamy także bezwzględne stosowanie się do następujących wytycznych:
- nie należy wchodzić na stronę logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymywanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do banku;
- nie należy odpowiadać na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Państwa danych logowania i innych ważnych informacji – bank nigdy nie zwraca się o podanie danych poufnych za pomocą poczty elektronicznej;
- zawsze przed logowaniem należy sprawdzić, czy adres strony banku rozpoczyna się od https://;>
- należy zawsze przed logowaniem zweryfikować Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony i inne informacje), którego szczegóły w większości przeglądarek są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki;
- przed potwierdzeniem operacji należy uważnie przeczytać SMS z kodem, aby upewnić się, że dotyczy on właściwego przelewu oraz czy numer rachunku na które wysyłane są środki jest zgodny z aktualnie autoryzowanym zleceniem;
- należy unikać porzeklejania numerów rachunków (to jest używania funkcji: kopiuj/wklej, ctrl+c/ctrl+v, ctrl+insert/shift+insert), zalecane jest ich ręczne wpisywanie do zleceń lub bardzo uważną kontrolę wklejanego numeru rachunku i porównanie tego numeru z oryginalnym, kopiowanym rachunkiem;
- nie należy przesyłać mailem żadnych danych osobistych typu hasła, numery kart kredytowych itp.;
- nie należy przechowywać loginów i haseł w tym samym miejscu oraz nie należy udostępniać ich innym osobom;
- należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych itp.)
- należy na bieżąco aktualizować system operacyjny (Windows) oraz narażone na ataki hackerskie oprogramowania, takie jak przeglądarki internetowe, java, flash player oraz oprogramowanie do obsługi plików PDF;
- należy zawsze stosować oprogramowanie antywirusowe oraz zapory (firewall) i dbać o ich bieżącą aktualizację;
- instalując jakiekolwiek oprogramowanie na komputerze należy zachować szczególną ostrożność, a w szczególności nie należy instalować albo uruchamiać oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz stron internetowych;
- należy zawsze kończyć pracę korzystając z polecenia – Wyloguj;
- w przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej, należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem.
Prosimy o uwzględnienie powyższych uwag w codziennym użytkowaniu systemów bankowości elektronicznej. Dziękujemy.
Dokumenty do pobrania
Dyspozycja zablokowania dostępu do EBO
Wypowiedzenie umowy EBO
Bankowość mobilna dla klientów
Instrukcja EBO Klient korporacyjny